Platforma biznesowa CDN

Custom Content Delivery – niestandardowy player, pełny branding transmisji, restrykcja domeny, dostęp do transmisji za pomocą hasła, pobieranie opłat za streaming i wiele innych dodatkowych funkcji, to transmisja poprzez biznesowy CDN (Content Delivery Network).

Platformy społecznościowe YouTube Live, Facebook Live są niewątpliwie najpopularniejsze, ale istnieje wiele innych firm oferujących usługi streamingu. W rzeczywistości YouTube i Facebook są dość „okrojone”.

Dostawcy tacy jak: DaCast, Livestream czy Ustream oferują wiele dodatkowych funkcji i funkcjonalności. Platformy te są często preferowane przez profesjonalnych użytkowników. Dlaczego zatem warto korzystać z takich rozwiązań? Najprościej mówiąc –  przeznaczone są dla klientów, którzy szukają bardziej profesjonalnego wyglądu,  a platformy social streaming (YT i FB) po prostu nie pasują. To tak jak z ubraniem:  nie pasuje na spotkanie biznesowe założyć koszulki sportowej, nawet jakby była z najlepszego materiału.

Poza tym chodzi o dodatkową funkcjonalność, której nie mają platformy social streaming, na przykład:

  • firma transmitująca swoje szkolenie na żywo może chcieć na nim zarabiać. Pobiera zatem opłaty za udostępnienie strumienia
  • uniwersytet może chcieć jednocześnie przesyłać wiele wykładów
  • firma wymaga pewne ograniczenia dostępu strumienia dla niektórych lokalizacji geograficznych lub zakresów adresów IP
  • dostęp do transmisji jest możliwy wyłącznie po wpisaniu loginu i hasła
  • wymagany jest niestandardowy, obrandowany logiem i nazwą firmy odtwarzacz wideo
  • wymagana jest integracja z domeną firmy

Aby zaoferować te funkcje, dostawcy takich platform pobierają opłaty. Niektóre usługi są skierowane do dużych firm, a inne są bardziej przystępne dla mniejszych firm lub osób prywatnych. Choć Facebook i YouTube są bezpłatne, po prostu nie mogą konkurować, jeśli chodzi o funkcjonalność.